Wednesday 16 April 2014

Sesi 7: Secret to Success


Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh. Sesi ke-7 telah berlangsung pada hari Rabu, 16hb April 2014. Sesi ini merupakan sesi yang terakhir bagi Kelab Al-Quran UBD 2013/2014. Sesi ini dinamakan ‘Secret to Success’ kerana pada kali ini ceramah motivasi telah diadakan bersempena dengan dekatnya musim peperiksaan di UBD. Sesi ini diadakan di Dewan Serbaguna UBD.

Sesi dimulakan dengan bacaan Surah Al-Fatihah yang diketuai oleh Juru Acara. Kemudian, kata alu-aluan telah disampaikan oleh Pengerusi Kelab Al-Quran UBD iaitu Md Zainul Akhir Mohidin. Sesi diteruskan dengan tayangan video khas yang dibuat oleh kelab.

Sesi diteruskan dengan ceramah motivasi yang disampaikan oleh Hajah Suhaina binti Mat Ludin. Beliau merupakan Pegawai Kaunseling, Unit Perkhidmatan Kaunseling, Bahagian Hal Ehwal Pelajar UBD. Tajuk ceramah motivasi beliau berkaitan dengan nama sesi ini.


Setelah selesai ceramah motivasi, Pengerusi kelab menyampaikan kata penutup. Sesi diakhiri dengan bacaan tasbih kifarah dan Surah al-Asr sebagai doa penutup.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...